Är det en gris?

Tidigare idag trodde jag nästan att det var grisar lösa i byn. Jag höll på att fixa och dona inne i stallet när jag plötsligt hörde konstiga ljud uteifrån. Det lät precis som en gris när de skriker för full hals.
När våra hästar så svarade på olåten, begrep jag ju att det faktiskt rörde sig om en häst.
Jag var ju tvungen att ge mig ut på gårdsplanen för att undersöka om vi fått påhälsning av objudna gäster, men så var tack och lov inte fallet.
En tjej som bor ett par km längre upp i byn var ute och tömkörde sin unghingst i vårsolen. Han njöt väl av det fina vädret så till den milda grad att han var tvungen att sjunga i kapp med fåglarna. Man hörde honom på lång väg kan jag lova och han hördes länge efter att han hade försvunnit utom synhåll.
Våra hästar blev helt ystra och fulla av livskraft bara av att höra honom, så han måste nog ha sjungit bra. Om man är häst vill säga. Undrar just om hans matte hade hörselskydd, för det kunde hon nog ha behövt ;)

Slut på mitt prat
Nu ska jag laga mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0