Drömmarnas dal

Tror ni att jag lyckades drömma om hur fantastiskt duktig jag är på olika saker?
Nehe, inte då!
Just när jag slutit mina smaragdgröna och börjat min drömresa över alla mina färdigheter, kommer barn nr 1. Helt nerkissad från topp till tå. Jättemysigt! Fast då fick jag ju förståss öva mig i hur man snabbt som ögat byter kläder och sanerar lite gosse i mörkaste natten.
När jag efter dessa eskapader sent om sider lyckats somna om och återta mitt drömmande om alla saker jag är helt förträfflig på, kommer barn nr 2. Han har drömt en mardröm och önskar omstoppning.
Jag tar mid moderliga plikt på allvar och följer gossebarnet till sängen och pussar ömt hans panna innan jag åter tassar tillbaka till min säng och kryper med jämte maken och barn nr 1 igen.
Äntligen kan jag återta mitt drömmande!
DÅ kommer barn nr 2 tillbaka. Ny mardröm. Den stackars gossen får krypa ner bredvis sin ömma moder och somnar gott på två röda sekunder.
Där ligger jag, platt på rygg, ihopträngd mellan två närhetssökande små barn och med en katt på fötterna.
Tror jag kämpade i närmare två timmar med att försöka somna om ordentligt, innan jag gav upp och gick och la mig i gästrummet istället.
Resten av natten ägnade jag åt att drömma att familjen glömde ge mig frukost på  sängen idag.
Det gjorde de inte! :) <3

Hejsan hopp
Sockertopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0