På tur med Pär

Igår var jag ute i skogen på en ridtur med polaren Pär!
Vi hade både min makes och hans frus samtycke till detta äventyr. Fast så äventyrligt var det nu inte eftersom vi båda satt på varsin häst :)
Men eftersom vi båda delar samma humor så var det ganska fnissigt och kul.
Jag för min del hade en ganske spännande ridtur på andra sätt eftersom min ädla springare dagen till ära bjöd på lite konster.
Jag fick prova på att trippa på stället (När en livsfarlig bil med tomt släp for förbi)
Fick även testa rodeo med spurt, ett nytt påfund jag hoppas var ytterst tillfälligt. Samt rivstart från  noll till hundra på 2 milisekunder, med lång tygel.
Tror att dessa eskapader till stor del berodde på att det blåste ganska mycket, samt att pållen vilat i nästan två veckor eftersom jag har varit sjuk. Dessutom är hagen isig och lerig så det är svårt för honom att få utlopp för sin ystra energi där.

Maken bjöd med mig på restaurangbesök på kvällen.
När jag kom hem från stallet beordrades jag att duscha och klä på mig hyfsade kläder samt sätta lite färg i mitt annars ganska vintebleka anlete. Mer än så fick jag inte veta.
Motsträvig gjorde jag som maken beordrat och sedan anlände min käre far i en limousine, eller iallafall en ganska ny Mitsubishi.  Han skulle i vilket fall som helst vara kvällens chaufför samt barnvakt.
Det blev ett trevlig besök hemma hos oss. Ja, restaurangen heter så. Hemma hos oss!
God mat och dryck, sedan en promenad runt stadens gator och så var jag färdig för sängen. Min envisa förkylining har sugit musten ur mig totalt! Jag är nog inget vidare partysällskap just nu...

Nu skiner solen ute och fåglarna skriker.
Kanske är det bäst att bege sig ut för att njuta av detta underbara väder en stund.

Puss och hejdå
Ut i solen jag nu gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0