Bulliga funderingar

Bullar är ju något som ligger de flesta av oss varmt om hjärtat på något sätt.
Men vilka bullar som är bäst är ju frågan.
Själv tycker jag nybakta kanelbullar med iskall mjölk är svårt att slå. Men vaniljbullar är hemskt gott det med. Makens favorit är vaniljbullar så det blir oftast det jag bakar. Dessutom är de godare än kanelbullar när de inte är helt nybakta. De blir liksom inte lika torra.
En gång bakade jag bullar med Oboy i, DET var ingen höjdare! Kan INTE rekomenderas.
Bullar med sylt i är heller inte något som faller mig i smaken. Det ska vara vanliga hedrliga bullar helt enkelt!
Lussebullar kan vara väldigt gott om man lyckas med dem. Det är väldigt lätt hänt att de blir torra. Själv brukar jag ha både kesella och mandelmassa i degen. Det blir MUMMA!
Så här års äts det ju massvis med Semlor. Faktisktr så mycket som cirka 4 miljoner semlor bara på fettisdagen. Det är en hel drös det!
Jag älskar Semlor. Men tyvärr är det ju så att jag kan så gott som bara snegla på en semla så har den lagt sig runt midjan på mig. Sorgligt :( Därför klämmer jag bara i mig sådär 100-150 st om dagen. Hahaha ;)Nu får det vara färdigbullat för idag!

Puss och godnatt
Nu ska jag gosa med min katt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0