De har samma frissyr

Idag har Benjamin varit hos tandläkaren. Han har nåt fel på emaljen på kindtänderna, den är ofärdig på nåt vis. I vilket fall som helst resulterar det i att han får hål på sina kindtänder väldigt lätt, så dessa måste fixas och plastas så att de ska hålla.
Eftersom Benjamin är så liten så får han lugnande hos tandläkaren. Riktig partydricka är det. Kanske ska be att få en hutt jag med nästa gång vi kommer dit.
Efter tandläkarbesöket skulle vi gå in i affären för att köpa lite frukost åt Benjamin. Han får ju inte äta innan och eftersom han varit så duktig skulle han själv få välja sin frukost. Drickyoghurt, stod det visst på menyn idag.
På parkeringen spännde Benjamin ögonen i en man som stod några bilar bort och sa:
- De har samma frissyr!
Jag ser mig omkring, men kan bara upptäcka en herre vid bilen.
- De sitter ihop! säger Benjamin. Då förstår jag att den lille gossen drabbats av dubbelseende. Fniss!
Men sen var det slut på munterheterna för Benjamin blev sur som en omogen citron och inne i affären var han helt omöjlig. Allt jag la ner i kundvagnen, flög ut lika snabbt igen. Det prövade verkligen mitt tålamod kan jag lova!



Puss och hej
Nu ska jag vila mej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0