Tänk om man kunde sälja känslan på burk!

Om jag kunde sälja denna känsla på burk!
Känslan av hur det känns att vara ute på en underbar ridtur. Då skulle jag vara rik!
När man är där ute i naturen ensam med hästen, eller tillsammans med vänner. Det är sån rekreation för själen.
Man är helt avskalat sig själv. Man saknar ålder, man är inte mamman, arbetskompisen, älskarinnan eller något annat. Man är BARA sig själv. Helt underbart! :)
Inget annat får mig att fyllas av sådant lugn och fyller mig på samma sätt med energi.
Sammtidigt har man en bubblande känsla av kärlek till hästen i hela kroppen!
Tänk att spränga fram genom skogen i en snabb galopp. Höra hovarnas trummande mot vägen och känna vinden i sitt ansikte.
Eller att en ljum sommarkväll skritta fram längs en öde väg. Ensam med hästen. Luften full av dofter. Man känner livet spritta i kroppen och man vill göra som Ronja och skrika ut sin glädje.
Samspelet med hästen och vänskapen!



Jag kommer aldrig att växa upp!
Jag kommer alltid att vara den där hästtokiga småtjejen på sådär 10 -12 år.
När jag är i stallet unnar jag mig den lyxen.
Sen kan jag med fulltankat batteri återgå till att vara den 38 åriga tvåbarnsmodern, arbetskompisen och älskarinnan.
Men i stallet är jag bara JAG! 100% Anna

Kärlek till er
Till stallet jag mig nu beger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0