Torsdag

Idag har Benjamin och jag varit i stan och handlat mat. Mycket spännande aktivitet om jag får säga det själv.
Vi köpte mjölk, bröd, fruk toch grönsaker. För att göra det hela lite extra festligt köpte vi en påse kanelgifflar oxå.
Vi passade även på att fika lite innan vi gick in i affären. Benjamin fick en chokladdoppad munk som han knaprade av chokladen på och sedan kasserade. Själv lyxade jag till det med ett wienerbröd.
Det har inte hänt så mycket spännande saker idag faktiskt. Vi var ute och körde en sväng med Svante och blev halvt ihälskrämda av en hund som utan förvarning susade ut ur en buske utan att säga ett ljud. Det var tarvligt av vovvsingen att skrämmas så. Men allt gick bra och vi fortsatte vår tur utan vidare missöden.
Efter körturen hjälpte barnen mig med stallbestyren. De hjälpte mig med att hoppa i höet och att leka i traktorn. Så då slapp jag iallafall de sysslorna :)
Vid middagen hade vi en tävling om vem av oss i familjen som kunde prutta längst med munnen på ett andetag. Maken vann, men såg också knasigast ut. Så man kan väl nästan säga att han vann dubbelt upp :)
Själv kom jag på andra plats och känner mig mycket nöjd med min insats.

Hörde ett mycket roligt, inte så rumsrent skämt idag.
Skriver det här istället för under vitskategorin, eftersom det egentligen inte är så kul, även fast jag tycker det ;

Såhär var det;
Det är fest i min mun, alla får komma!

Fniss och blä!!

Ha det så bra
Nu ska jag äta choklá

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0